Äntligen helg - även för mig som arbetslös!

Jag drar mig för att ringa.
Jag behöver ringa den där mannen som jag inte ens vet namnet på. Han som är ansvarig för anställningarna på HD Diner. Jag föredrar att prata franska face-to-face. På telefon blir det halvdant, krystat och onaturligt. Svårt att förstå, svårt att uttrycka sig. Men jag måste ställa lite frågor och informera honom om en grej han undrade över, som jag nu ordnat.
 
Denna veckan har Rémi jobbat kvällsskift, 15-23. Det gör att vi ligger vakna tillsammans halva nätterna och sen sover till middagstid. Hela dagen förstörd och en vecka är för många dagar att förstöra. Jag vaknade väldigt grinig på grund av detta, "imorse", men sen tog jag mig tiden och författade ett långt brev till ett hotell som söker personal och det skulle vara drömmen att få det jobbet. Man kan ju bara hoppas, hoppas, hoppas! Och plötsligt var det griniga humöret borta.. ;)
 
Nu blir det duschen och snart Paris. Yoann och hans band spelar ikväll, så jag ska på deras konsert - tillsammans med en svensk tjej jag träffade genom svenska kyrkan i söndags. Lite ångest att lägga pengar på detta bara, när jag inte har så mycket och framförallt inte vet om jag kommer få in några nya inom den snaraste framtiden.. MEN det får det vara värt. Jag har velat se Yoanns band i ett år nu och äntligen har de en spelning i Paris!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: