Vad är oddsen?

Jag har bokat min resa till Sverige.
För att jag behövde vara runt folk jag älskar, och som älskar mig.
Men framförallt folk som förstårmig, och som jag förstår mig på.

Eftersom jag jobbar varje helg så matchar mina arbetstider och ”helger” inte så bra med alla andras. Till exempel Simonas. För jag tänkte också på om jag skulle åka till Tyskland och spenderat några dagar med henne. Men hon har fullt upp med skola och jobb o.s.v..

Idag kom jag hem och berättade för Rémi att jag ska åka till Sverige.
Och jag anade direkt oråd. ”Va, denna veckan? Nej, men vänta nu här, vilka datum är det?”
En stund senare ringer han upp någon och ger luren till mig.
Simona.

Vi gråter.

För hon har tagit ledigt från jobb för att komma till Paris i nästa vecka, nästan precis samma dagar som jag ska till Sverige.
Fatta ångesten?
Men hon kommer på torsdag kväll och jag kommer hem på lördag klockan 12, middagstid. Så om jag bara kan byta bort mitt jobbskift på lördag eftermiddag så kan jag ha hela lördagen och halva söndagen med Simona och hon har bara fredagen ensam i Paris.

Jag tror det blir riktigt bra så, ändå.

Så håll tummarna för att den nya tjejen tar mitt skift på lördag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: